Sunday, September 6, 2009

SS501 @ Kota Kinabalu


credit to blankie @forum cari

alkisahnya.. seperti yang aku cakap kan.. tengahari smalam aku pi jetty konon nak nengok laa kot2 mamat ni dah naik darat ke idok.. so kawan aku yang berani sangat nun pi tanya pakcik bot terus... mula2 dia tanya pasal pakej nak pi pulau gayana tu.. bape pricing, aktiviti yang ada n so on.. ye laaa.. nak kaber2 lahh.. malu laa pulak kalau tanya "pakcik, artis korea tu bila naik darat?" jadinya pakcik baiki hati tu explain panjang lebar pasal gayana resort n macam2 semua.. dah tu bila dah pueh, baru laa tanya pasal artis2 ni.. pakcik tu dengan bersemangat tanpa segan silu bagitau yang diorang sampai jetty kul 6.30 petang.. naik bot no 8 and lepas tu pi tido le meridien... fuhh.. lengkap dan padat.. berbunga laa hati kami.. petang tu kami plan datang balik..

nak jadi cerita.. walaupun kami keluar awal.. jalan jem gila.. hujan lebat pulak tu.. dalam hati dah kata dah mesti mamat2 tu dah sampai jetty dah.. sebab hujan lebat.. takut laut dahsyat, mungkin diorang cepatkan schedule bot.. masing2 dah senyap sepi dalam kereta.. tak mo pikir yang bukan2.. memang lawak masa ni.. sampai2 je jetty dekat 5.30.. dah ada bas kat situ.. skali belek punya belek mereka2 itu sudah ada atas bas.. FRUST gila.. yang bestnya tak sampai 5 minit.. bas tu pun jalan.. huwaaaaaaaaaaaaaaaa....

tapi sempat laa snap berapa gambar.. huhuhuhu...


4 orang atas bas... dok ngunyah jajan je..

sorrylaaa.. aku kenal jihoo sonbae je.. so gambo dia laa banyak..


aku penat melambai kat dia baru dia nak lambai balik.. huh...

bas dah jalan dah ni.. huhuhu...

nak best lagi.. boleh aku bertiga ni saja yang terkinja2 lompat2 lambai2 kat diorang.. orang lain sume pandang kami pesal cam nyet nyet plak dah.. ada minah sebelah aku siap tanya aku lagi.. "siapa tu? kau kanal kaa?" mampuihhhhhhhhh....

bas beredar kami pun kejar.. tapi hilang.. cepat gila hilang.. pergi le meridien.. takde.. tak boleh jadi.. semua hotel kena jelajah macam ni.. next kami ke sutera harbour.. seb baik ada.. diorang masih dalam bas.. baru je kami dapat parking... baru nak keluar kereta, bas tu dah jalan lagi.. memang malang laa nasib kami... kali ni tatau pi mana.. kami terus terjah satu van pengiring ni.. diorang lambat sket sebab tunggu kru pi check in hotel.. interview pakcik drebar tu.. pakcik tu amat2 laa tak nak bagi info.. dia kata pi city tour pastu pi makan.. tanya makan kat mana pun dia tak mo bagitau.. sempat lagi pakcik tu cakap kalau ko nak tau pi laa kejar itu bas.. huh.... memang tak terkejar... satu bandar KK kami pusing cari bas tu tapi ilekkk... tadi baru nengok gambor kat page seblah baru laa tau pi makan kat likas square.. hampeh betul.. tu dah luar bandor KK dah tu...

------------------------------------------------

habis dah bab smalam.. bab kat epot plak... aku congok sejak kul 7.30 pagi... tunggu punya tunggu tak sampai2 gak mamat2 ni.. pastu dalam kul 9.45 ada plak lah satu flight ke KL retime dari 11.45 ke 2.25.. aku harap2 bukan flight tu lah.. nazak nak tunggu.. skali dalam kul 10 pagi.. jeng jeng jeng.. aku yang dok sedari tadi dok tunggu depan lif memang terbuntang mata bila diorang keluar lif betul2 depan aku.. tergamam terus cramp tangan bergegar semua gambar.. hahahahaa..

betapa tangan aku bergegar..

ni laaa manager garang nak mampus tu.. awal2 lagi dah bagi signal no photos.. no photos.. padan muka dia tadi semua orang pakat jerit napun manager.. napun manager.. wakakaka..

bergegar lagi...

-------------------------------------------------------

seperti yang aku cakap.. sorry laa aku taaaak kenal yang lain2 melainkan jihoo sonbae.. tapi mamat baju grey pakai topi tu memang lawak ler.. dia paling happening tadi.. dok terjerit2 sebut apa khabar.. terima kasih.. tu mulut dia gitu tu tengah dok sebut2 perkataan BM laa tu.. hahahaa.. bila ditanya balik kat dia apa khabar dia jawab 'sayang'.. wakakaka..
[ aNiSaH note: sayang?? aigyo jung min ... blankie really Jihoo sunbae fan :D ]

manager yang menyemak..

ehem.. ehem.. nampak tak apa mamat yang pakai baju merah nun pegang kat tangan kiri dia? hadiah dari aku.. hikhikhikhik... aku bagi kopok amplang.. tak senonoh aku ni.. banyak2 hadiah kopok aku bagi.. ngan kain sarong.. lantak dia laa nak wat apa ngan kain sarong tu.. nak pakai ke.. nak buat khemah ke.. nak frame gantung kat dinding ke.. asalnya aku nak bagi kat ji hoo.. tapi manager tu suka sangat kepit ngan dia.. rimas aku nengok.. last2 mamat ni je laa aku sempat tarik dan bagi hadiah.. ye.. AKU TARIK dia..

[aNiSaH note: blankie that red tshirt guy is Kyu jung ..... i really laugh when i read this post because blankie just refer the other members with their clothes colour ^_^ ]

nak masuk ke dalam balai berlepas..

bajet hensem laa manager tu senyum camtu.. yang pakai baju hitam tu lagi hensem.. wuwuwuw...
------------------------------------------------

tengah beratur nak scan barang..

ji hoo sonbae yang bajunye sama dengan polis dan baju aku juga... tapi sayang aku takde amik gambo dengan dia.. huhuhu..

ji hoo sonbae lagi... cuci mata saja..

si mamat topi geli geleman kot kena raba.. hahaha..
[ aNiSaH note: as always , jung min will smile ]

lagi sorang.. yang memang aku tatau nama.. huhuh..
[ aNiSaH note: That baby aka Kim Hyung Joon ...he always wears singlet ]
------------------------------------
EDISI JIHOO SONBAE




--------------------------------------------

aku sangat2 jeles dengan orang kastam nun.. ntah2 diorang tak kenal pun sape mamat2 ni.. bila nampak kami cam orang gila dok amik gambo mula laa terhegeh2 nak amik gak.. nyampess.. tak pulak si manager tu marah.. kalau idak kat luar asik terjah2 je tak bagi amik gambo.. huh...

[ aNiSaH note: jealous !!!!!!!!!!!! sabar2]





---------------------------------------------





[aNiSaH note : I really envy blankie ~~~ haizz ]

------------------------------------------

final batch...









abis dah... tu je yang dapat aku sumbangkan kat sini.. pasnih.. sape yang pi meet the fan session tu tepek2 laa gambo kat sini pulekkk ye...

p/s : hehe ..sorry long post
thanks to blankie for the post
i love + enjoy the way she delivered her writing

2 comments:

  1. hi.. blankie sini.. :p

    masa tu memang tak kenal diorang.. kalau tak disebabkan KHJ takdenye gigih aku nak datang.. lepas habis event segala barulah terkedek2 nak hapal nama diorang.. too late.. kalau tak dah bleh join dah bebudak lain jerit2 nama diorang..

    tapi skarang dah terer dah.. kekekeke..

    ReplyDelete
  2. hi blankie ..hehe

    serius aku suka style writing blankie ...
    I really enjoy it
    Thanks for sharing all these story + pic

    + thanks for droping by ..hehe

    wah skrang dah terer yer ..hehe

    ReplyDelete